Välbesökt vernissage

Vernissagehelgen och invigningen av Inga Björstedts och Lena Olssons utställning i Landskrona konsthall får betecknas som en succé. En halvtimme innan stängningsdags på lördagen visade räknaren på 330 besökare.
Även under söndagen strömmade besökare till och alla var överens om att utställningen är magnifik.
– De trivs tillsammans, både utställare och hallen, sa Roy Evertsen, konstnär och tillika nestor i Landskronas konstliv.

Ullastina Larsson även hon konstnär från Landskrona var lika överväldigad.
– Äntligen. Konsthallen blir ännu vackrare med så fina alster, sa hon.

Författaren Åke Jönsson passade på att ge Landskrona konstförening en eloge.
– Inte minst för att det är lokala konstnärer som är så här otroligt bra, berömde han.

Bland de minglande gästerna återfanns även företagaren Tord Ohlsson och i vanlig ordning var han inte blygsam när det kom till att ge omdömen.
– Av samtida keramiker håller jag Lena Olsson som den bästa i landet, var hans utlåtande.

inga_lena3

inga_lena4

inga_lena5

inga_lena6

Lena Olsson fick välförtjänt ta emot mycket beröm för sina keramiska skulpturer.

inga_lena7

inga_lena8Inga Björstedts historier fascinerade liksom hennes alster.inga_lena9

Kenneth Hansson hälsade välkommen i entrén och för er som ännu inte är medlemmar – läs mer här om hur du blir det.

inga_lena10

Bland besökarna fanns Ian, Elliott och Åsa. Får vi hoppas på en utställning med Ian Berry (Denimu) under kommande år.

Inga_lena860_2

Ett av Lena Olssons verk, inköpt av oss och finns med vid årsutlottningen bland våra medlemmar.

Inga_lena860_3

Hunden Ajax kommer även han att hänga hos en medlem lagom till jul då vi även köpt in denna vackra temperamålning av Inga Björstedt.