Svart på vitt

sv1

Foto: Mia Widell

En mycket rörd stipendiat. Anne-Lie Larsson-Ljung från Lidingö blev den 13:e teckningstriennalens stipendiat och fick 10 000 kr i form av en enorm check.

sv2

Foto: Mia Widell

Stefan Berger, 2004 års stipendiat, inviger utställningen samt överlämnar årets check. Det finns en del gemensamma nämnare hos de båda, vilket framgick under ceremonin.

sv3

Foto: Mia Widell

Vernissagen var välbesökt: konstnärer och deras nära och kära. Och naturligtvis alla konstintresserade som ville se Sveriges största teckningstriennal.

sv4

Foto: Mia Widell

Naturligtvis serverades det sherry i sherrybaren. Landskrona konsthall ritades av arkitekterna Sten Samuelson och Fritz Jaenecke och byggdes 1963, en av Skånes vackraste konsthallar – kanske Sveriges? (www.landskronakultur.se/khall.html)

Pressklipp från teckningstriennalen Svart på vitt 2007

Helsingborgs Dagblad 1

Helsingborgs Dagblad 2
Helsingborgs Dagblad 3
Helsingborgs Dagblad 4
Landskrona Direkt
Lokaltidningen
Landskronaposten
Skånska Dagbladet

svartvitt

Landskrona Konstförening inbjuder alla i Sverige bosatta konstnärer till den 13:e teckningstriennalen i Landskrona Konsthall under tiden 28 april – 3 juni 2007.

Utställningen är jurybedömd. Konstföreningen delar ut ett stipendium på
10.000 kr.

Anmälningsavgiften på 400 kr skall vara insänd senast den 28 februari 2007 till Landskrona Konstförening. Postgiro 140736-0. Anmälan och fotografier av originalkonstverken skall vara oss tillhanda senast den 9 mars 2007. Landskrona Konstförening, Box 53, 261 22 Landskrona.
info@landskronakonstforening.se

Jury
Juryarbetet den 11 mars. Sara Rossling, KG Nilsson, Britte Montigny och LK:s ordf. Göran Rossling

Ladda ner bilden här (414 kb)