Problem på konsthallen

FORM US WITH LOVE, är en internationell designstudio som grundades 2005. Sedan starten har studion haft passion för design och dess demokratiska potential. Hos alla i teamet lever mantrat att alla har rätt till meningsfull design. Kärnan i studion är dess arbetsprocess som blandar traditionella kreativa metoder med strategi. Det centrala är att utvecklas med varje projekts behov och de ständigt föränderliga behoven hos riktiga människor.

Utställningen 2020 kretsar kring titeln och temat Problem. Den behandlar de problem man möter som designers och de problem löses med design som ett verktyg. Att identifiera problem för att hitta rätt lösning är en integrerad del av FUWLs process. De förhåller sig starkt till sina designprinciper, oavsett projekt. Att generera idéer som håller över tid och som skapar lönsamhet och tillväxt är en förutsättning för FUWL. Utan kommersiell lönsamhet kommer idéer helt enkelt att förbli koncept.

Entré 25 kronor, gratis för medlemmar i Landskrona konstförening.

Öppettider

PROBLEMS
10 oktober 2020-10 januari 2021

Lör 10 oktober: 12-20
Övriga tider: 11 okt-13 dec: Tis-ons 12-17, tor 15-20, fre-sön 12-17
Kulturnatten 29 okt extra: 18-22, 15 dec-16 dec: 12-17, 17 dec: 15-20.
29 dec-30 dec: 15-20.
Finnissagehelg 8 jan-10 jan 12-17