Skip to content

Kommande vernissage

Vi hoppas att ni har och har haft en underbar sommar.

Vi släpper nu våra utställare till vår vernissage på Landskrona Konsthall 6 december 2025. Vi presenterar åtta konstnärer med åtta olika uttryck och välkomnar:

Marlene Bjelke, Ginny Page, Marie Louise Kold, Helle Bang, Tomas Lacke, Jens Ingvard Hansen, Pauline Lindberg, Danny Henricht.

En mycket intressant blandning av danska och svenska konstnärer med olika tekniker. Vi återkommer med mer information när vi närmar oss.

Landskrona Konstförening ser verkligen fram emot detta. Utställningen pågår till 4/1 2026. Vi förbehåller oss att det kan komma justeringar.

Marlene Bjelke

Når hun sætter sig, flyder kroppen ud i siderne og danner en lille pøl af hud og væv omkring hende. Når hun står, løber kroppen nedad og holdes kun tilbage af huden, som noget tungt i en tynd sæk. Kroppen har gennemgået en transformation fra det spændstige hus til en ærtepose.

I mit arbejde med skulpturen er jeg optaget af mennesket i menneskekroppen. Jeg interesserer mig for mennesket i ’pausen’ – i en off-guard situation, og gribes af hvordan en – introvert måske – skikkelse eller positur kan rumme og åbenbare et menneske.

Jeg er optaget af kroppens relation til rummet og hvad dette tableau også afdækker.
Interessen er født i min baggrund i teatret. Særligt i det fysiske teater uden ord, som benytter sig af et akkurat og minimalt kropssprog, hvor skuespilleren med kontrol over sit redskab via et lille bøj med nakken kan blotte sin karakters indre liv.

Ginny Page

Ginny solely works in oil on canvas or panel. Her style is naturalistic and elements are painted with intense observation and accuracy for the subject. The motifs are personal expressions generally illustrating beauty and fragility in combination. Ginny Page was born 1963 in Lincolnshire, England. She started painting since the age of 10. Motifs from the nature around her childhood home in Lincolnshire were the first sources of inspiration. Ginny Page studied at Lincoln College of Art and Design, and then painted and exhibited in Canada and England before she came to Denmark in 1986, were she resides today, and from where she today has her base and exhibit in many countries.

Marie Louise Kold

Marie Louise Kold is an internationally renowned metal artist. She has made a name for herself with her ability to turn bare metals into highly emotionally charged works of art. She etches, patinates and shapes copper, brass and bronze into unique works of art, that not only change depending on angle and light, but also slowly transform from touch and time.

Her art, both wall-hung and standalone, is strongly three-dimensional, not least because there are many different surface structures. Her work is also commissioned by architects to become a permanent part of walls and other built structures, integrating it within buildings in ways that range from the subtle to the eye-catching. In 2022 she created Sluuki, a suspended sculpture made of copper and brass, for a newly-built elementary school in southern Sweden. Words and text, used both directly and indirectly, are prevalent in many of her works.

Among her public works, most notable is the large copper portrait of assassinated Maltese investigative journalist Daphne Caruana Galizia, which hangs in the European Parliament in Strasbourg

Over the years Marie Louise has supported several causes relating to freedom of speech and freedom of the press through sales, auctions and donations of her art. During the spring of 2022 she made an exclusive series of brass works, the entire proceeds from which were donated to humanitarian aid in Ukraine.

Educated in archaeology, metallurgy, art and bronze casting, Marie Louise Kold has been creating metal art since the mid-1990’s. She has exhibited extensively and her art is in private collections all over the world, including in that of the Swedish Royal Court.

Marie Louise’s work is exhibited and sold internationally. She is based in southern Sweden where she works out of her large studio, surrounded by forests and wild animals.

Helle Bang

Oftast är det kvinnor som Helle Bang skulpterar. Hon vill gestalta den lilla flickan som finns kvar inom alla kvinnor livet igenom. Ibland för att behaga och ibland med sprittande lekfullhet. Det är smala, långa och vackra kroppar.

Ansikten visas som en spegel för betraktaren att reflektera i och begrunda sin egen själ.

– ”Vi spejler os i ethvert kunstværk.” Vi människor speglar oss i konstverk och varandra för att hitta en mening i livet, menar hon.

Det här gör Helle Bangs skulpturer så intressanta. Det är upp till betraktaren att avgöra vem gestalten är. Att sätta igång sin egen fantasi och sväva iväg i tanken.

En styrka i hennes konstnärskap är att det både består av abstrakta målningar och figurativa skulpturer. Det ger ytterligare en dimension och rymmer motsättningar som kittlar alla nerver och hjärnceller i kroppen.

– Jag lär mig från dessa båda uttryckssätten och skapar nya former som kommer fram i processen, berättar Helle Bang.

Tomas Lacke

Jag är född i Stockholm 1976 och uppvuxen i Skåne till mitten på 80 talet innan familjen flyttade upp till Åkersberga där jag idag är bosatt och har min ateljé. Jag är autodidakt och arbetar ofta experimentellt och spontant med konsten, även om jag förhåller mig till en viss stil och känsla i målningarna. Jag trivs speciellt med att måla i stora format.

Samhället och naturen inspirerar ständigt i teman till konsten och titlarna. Det är en frihet att slippa förhålla sig till några regler när man börjar på en tom duk. Det är bara att köra. Det behöver nödvändigtvis inte vara något vackert. ”Det ska kännas bra i magen” brukar jag säga till dom som undrar hur man vet när en målning är klar – speciellt abstrakta verk som inte har något figurativt facit.

En drivkraft i måleriet är att, med hjälp av färger och kontraster, fånga djup i målningarna. Man ska vilja fortsätta titta på dom. Dom ska beröra. Inte bara vara ett inredningsobjekt. Återigen ”det skall kännas” när man tittar på dom. I alla fall för mig själv.

Parallellt med måleriet arbetar jag med skulpturer i form av siluetter i stål. Dessa använder jag gärna i kombination med måleriet där skulpturerna får posera i förgrunden till tavlornas färger och ljus.

Det gäller även dom offentliga skulpturerna i större format, men där får naturen figurera bakgrund som t.ex himmel och hav.

Lacke är en svensk autodidakt konstnär inom både måleri och skulptur. Han har varit verksam sedan 90-talet och har sin ateljé i Åkersberga där han även är bosatt.

I hans måleri hittar vi stora abstrakta och figurativa verk i en mix av varma jordfärger men Lacke kännetecknas kanske mest utav sina skulpturer utskurna I stål som silhuetteras mot vår natur eller som förgrund till hans måleri.

Idag representeras han av de svenska gallerierna Roddarhuset, Melefors, Nordic Art, Sjöhästen, Kabusa och Gallery Rødhusgården i Danmark, Art Magna i Belgien samt Gallery Aurelia i London.

Jens Ingvard Hansen

“Since I was a child, I’ve been busy drawing and giving things shape. Most of my ideas arise while I’m sitting with a pencil and a piece of paper – simply. It has always been like that.”

Jens Ingvard Hansen has for many years worked with sculptures as an independent sculptor. He has exhibited throughout the country also abroad. Most sculptures are made in the classic sculpture materials bronze and granite, and the overall theme is the thought of life as an infinite movement.

The formal starting point is often simple geometric figures that are transformed into new shapes through the contrast between slippery and coarse surfaces and sculptural twists, or consisting of several parts that are put together into a new whole.

“It has always been important for me to consider nature, and I am always in search of motives that can inspire me. It is probably in many ways the sum of these experiences expressed in my sculptures.”

Pauline Lindberg

Pauline Lindberg (1966) is a self-taught full-time mixed media artist since 2016. She works primarily with large scale paintings but also sculpts with resin acrylics, concrete, metals, clay, and found objects. Born and raised in New York City, Pauline moved to Sweden in 1980 and has since lived and worked in Stockholm, Växjö, Gothenburg, Helsingborg, and now in Hjärnarp, just south east of Båstad.

Driven by a constant desire to experiment and work with different media, Pauline transitioned from her career as a producer and creative in the entertainment industry to a full-time abstract artist in 2016.

Influenced by her hometown, New York City, as well as personal experiences and current events, Pauline continues to intuitively explore themes and forms of expression through her art. Imperfection, feminine and masculine perspectives, asymmetry, and movement are common threads in her work which always aims to invite viewers on a journey with no defined end or rules for interpretation.

Pauline recently left city life to live and work in the woodlands of Hjärnarp and welcomes booked visitors and groups to her studio year round.

Danny Henricht

Jeg er surrealist. Maleteknisk er jeg inspireret af renæssancens maleteknik, den Flamske metode. Det er en klassisk teknik, som er karakteristisk ved en monokrom undermaling med mange transparente farvelag. Min kunst kan betegnes som poetisk, meditativ og forhåbentlig lidt metafysisk, måske noget i retning af ”Dansk Guldalder møder surrealismen”. Jeg ser mig selv som en moderne surrealist med rødder i den klassiske europæiske maletradition. Formen er altså klassisk og indholdet er moderne. Den surrealistiske tradition er lang og jeg er blandt mange andre inspireret af Magritte, Dali og de Chirico, for blot at nævne få af de store surrealister.

Jeg er født i Danmark (St. Heddinge, Sjælland) og opvokset i Tyskland. Efter endt skolegang i Tyskland kom jeg i lære som tapettegner i Hamburg. Senere blev jeg uddannet som reklametegner i Danmark, nærmere betegnet WA Reklame & Marketing i Frederikshavn. Efter en årrække som reklametegner, Art Director og grafisk designer på flere forskellige reklamebureauer i Frederikshavn, Aalborg og København, fulgte en periode som freelance illustrator. Derefter tog jeg springet som kunstner. Mit første atelier, som jeg delte med flere andre kunstnere, lå i en kælder på Nørrebro i København

Back To Top