Jonas Högström, skulptur och Mats Rydstern, måleri

5 februari 2022 – 27 mars 2022

Den 5 februari startar Landskrona Konstförenings utställning med Jonas Högström, skulptur och Mats Rydstern, måleri.

Välkomna

Jonas Högström

Jonas Högström arbetar med traditionella material som lera och brons. Han tycker om att skulptera människor och att uttrycka känslor. Att modellera människor och händelser blir för honom ett sätt att umgås. Andra motiv finner han ofta i det vardagliga. Berättelsen och titeln, som ofta har ett humoristiskt inslag, är viktiga och får skulpturen att ”lyfta”. Oftast ser vi Jonas bronsskulpturer i offentliga miljöer.

Mats Rydstern

Mats Rydstern, med utbildning från både HDK och Valand, är en målare som i huvudsak arbetar med traditionell, föreställande karaktär som landskap, stilleben och porträtt.  Under en period under 90-talet målade han även i en mer fri nonfigurativ tradition. Han är även en flitigt, anlitad porträttmålare av officiell karaktär. Mats finns representerad på muséer, Statens konstråd, regioner, kommuner etcetera.

Arrangör: Landskrona konstförening

Entré: 25 kr, konstföreningens medlemmar gratis.
Öppettider: tisdag till söndag 12 – 17