Jonas Lindvall – Retrospektiv

jonas_lindvall860

Denna utställning visar exempel på produkter och projekt som arkitekten och formgivaren Jonas Lindvall gjort de senaste 20 dryga åren. Från 3D-modeller till färdiga produkter och miljöer.

Som arkitekt har han skapat prisbelönta villor, hotell, restauranger, scenografier förutom renovering och kyrkointeriör. Som designer är hans portfölj mångfasetterad; han har formgivit allt från möbler och belysning till kök och badrum.

Hans verk kan placeras in en nordisk tradition, även om han undviker att arbeta i någon särskild stil eller trend; något som har sagts skiljer honom från många Skandinaviska kollegor.

Jonas Lindvall har vunnit flera priser, och hans design finns även permanent representerad på de stora museerna som Nationalmuseum i Stockholm, Victoria & Albert Museum i London, Mori Art Center i Tokyo och svenska ambassaden i Berlin.

Utställningen pågår 31/10 – 13/12 2015
Vernissage lördagen den 31oktober klockan 13-17
Invigning kl 14.00 – författaren Torbjörn Flygt i samtal med Jonas Lindvall.

Under utställningen bjuder vi våra medlemmar på följande program:

Tor 5/11 kl 18.30 visas utställningen av Jonas Lindvall. (50 kr för ickemedlemmar.)
Lör 14/11 kl 14.00 föreläser arkitekten och arkitekturhistoriken Johan Linton om Le Corbusier. (50 kr för ickemedlemmar.)

Besök gärna Jonas Lindvall hemsida på www.jonaslindvall.com.