På konsthallen i höst

Konstnärsparet Erik Hårdstedt och Sandra Magnusson är verksamma i textilorten Uddebo i Västergötland. I höst ställer de ut i Landskrona konsthall. De samarbetar ofta konstnärligt på olika sätt och är engagerade i varandras processer. Detta till trots är utställningen som nu kommer att visas deras första stora, gemensamma projekt.

Sandra Magnusson arbetar främst med textila skulpturer men även måleri med teman som människokroppen och naturen ur ett holistiskt perspektiv. Hennes konst behandlar ofta det mänskliga ur ett fysiskt perspektiv.

Erik Hårdstedt arbetar främst med akvarell – ofta i stora format med teman som psykologiska tillstånd, tankeflödet som ständigt utgör en bakgrund till våra liv, kulturella fenomen, konsumtion och konst. Han samplar och återbrukar mycket bildmaterial från både konsthistoria, religion och populärkultur.

Erik Hårdstedt – akvareller
Sandra Magnusson – textil
Visas 4 november–17 december 2017

Entré 20 SEK.  Medlemmar gratis!

Arrangör: Landskrona konstförening.