Fullt hus vid Jonas Lindvalls vernissage

Hösten bjöd på färgprakt denna, den sista lördagen i oktober. Inne i Landskrona konsthall var det varmt och skönt när hallen fylldes till bredden av nyfikna betraktare, där Jonas Lindvalls form och design lockade.

lindvall_ver1Tidigt på förmiddagen lades den sista varliga handen vid utställningen.

lindvall_ver2Cirka hälften av de stolar som Jonas Lindvall formgivit finns med i utställningen.

lindvall_ver6Styrelseledamöterna Kenneth Hansson, Lena Sperling och Katarina Kvarnrud gör sig redo att öppna dörrarna till utställningen.

lindvall_ver8Strax innan invigningen bjöd Jonas Lindvall in till en brunch.
lindvall_ver9Landskronas nya kulturchef Kjell Thoressson med hustru Viweca Wemmert Thoresson.

lindvall_ver7Härlig stämning  cafeterian på konsthallen.

lindvall_ver15
Jonas Lindvalls barndomsvän författaren Torbjörn Flygt höll invigningstal efter det att konstföreningens ordförande Mia Widell hälsat alla välkomna. lindvall_ver16

Jonas Lindvall var ödmjuk och rörd av alla lovord.

lindvall_ver10
De i runda svängar 400 besökarna på Landskrona konsthall under lördagseftermiddagen lovordade utställningen.

lindvall_ver11Många imponerades av arkitekturen som visas i utställningen.

lindvall_ver5Jonas Lindvall visar sin nya bok för TV-meterologen Per-Erik Åberg.

lindvall_ver4

lindvall_ver12Tillfälle till samtal om form, design och arkitektur. Här samtalar Göran Rossling med dagens huvudperson.

lindvall_ver13
Hedersmedlem Roy Evertsen var naturligtvis på plats. Så var även journalisten och författaren Ingrid Sommar som den 29 november hade ett mycket trevligt reportage om Jonas Lindvall i Sydsvenskan – Som byggande arkitekt slipper han kompromissa.

lindvall_ver14Jonas Lindvall kunde glädjas åt en lyckad invigning och en enastående utställning.